preloader

גיבוי מרוחק ומוצפן לשרתי דואר

במידה וקיים שרת דואר בארגון שלכם הינכם נמצאים באותה בעיה כמו כולם, עליכם לדאוג שהמיילים שלכם, שמכילים מידע חשוב ביותר, מגובים באופן תקין ועל בסיס יומי.גיבוי של שרת דואר הינו גיבוי בעל מאפיינים מורכבים בהרבה מגיבוי קבצים רגילים.
דרוש ידע מקצועי לגיבוי שרת דואר

טרהסייף תגבה באופן מוצפן את שרת הדואר שלכם !

הדרך שלנו

טרהסייף מספקת פתרונות גיבוי מרוחק ומוצפן לשרתי דואר מכל הסוגים, כולל MS Exchange.

לקבלת פרטים נוספיםאנא צרו עימנו קשר

בעיות נפוצות

אחת הבעיות הנפוצות במערכות הגיבוי הארגוניות הינה גיבוי של שרת הדואר Microsoft Exchange. שרת דואר זה מבית היוצר של מיקרוסופט הינו מהנפוצים בעולם ומותקן באחוז ניכר של העסקים בארץ. מיקרוסופט צירפו את שרת זה לגרסת מערכת ההפעלה MS Windows2003 Server – Small Business Edition דבר שהעלה את תפוצתו משמעותית.

ובכן, שרת האקסצ’יינג’ הינו מערכת מורכבת שכחלק מתפקידה אמורה לעבוד 24 שעות ביממה ללא עצירות וגם תהליך הגיבוי של מערכת זו אמור להיות שקוף לפעולת המערכת וללא הפרעה לפעילותה. נתון זה מקשה על גיבוי מערכת זו ועושה את תהליך הגיבוי למורכב.

הקושי בגיבוי שרתי אקסצ’יינג’

גיבוי שרתים מסוג אקסצ’יינג’ שעובד (Production Server) הינו תהליך לא פשוט המצריך ידע שלא תמיד קיים בתוך הארגון. ארגונים רבים “נאבקים” בעניין זה ולא תמיד ישנו גיבוי תקין שיכול להחזיר את המערכת לעבודה במקרה של נפילת מערכות או אסון.

שרת הדואר MS Exchange מנהל את כל המידע בתוך קבצי EDB ו-STM שנעולים כל הזמן על ידי האפליקציה ולא ניתן פשוט להעתיק אותן למיקום נוסף, יתירה מכך, נפח המידע של קבצים אילו הוא גדול ביותר ולעיתים אף מהווה את רוב נפח המידע הארגוני.

הפתרון

כחלק מהתפתחות טכנולוגית הגיבוי ישנם כיום פתרונות גיבוי המאפשרים גיבוי מרוחק ואוטומטי של האקסצ’יינג’. על מנת לבצע גיבוי מרוחק המשדר את הנתונים באופן מוצפן דרך רשת אינטרנט יש צורך לבצע גיבוי מלא בתחילה, בצורה ידנית, ולאחר מערכת הגיבוי תדע לשדר בכל יום רק את המידע שהתווסף לשרת הדואר. טכנולוגיה זו של גיבוי אינקרמנטלי של שרת האקסצ’יינג’ מאפשרת שמירה של עותק של שרת הדואר במיקום מרוחק ומאובטח ונגיש בעת הצורך.

כיום קיימות שתי שיטות גיבוי לשרת האקסצ’יינג’. הראשונה היא גיבוי מלא או אינקרמנטלי (Incremental) לשרת הדואר, דבר המאפשר שחזור מלא של בסיס הנתונים של שרת הדואר (קבצי STM ו-EDB) כולל ה-TRANSACTION LOG. השנייה היא גיבוי בשיטת BRICK LEVEL המאפשר גיבוי לפי תיבות דואר עד רמת ההודעה הבודדת וכולל את כל המידע של תיבת הדואר כגון: ספר הטלפונים, יומן הפגישות וכו’…

שתי השיטות משלימות אחת את השנייה וכל אחת באה לטפל במצב שונה של אובדן מידע. הגיבוי המלא בא לתת פתרון למקרים של אובדן מידע מלא כתוצאה מקריסת דיסק או אסון. הגיבוי ברמת תיבות הדואר בא לתת מענה לאובדן מידע קטן של מספר הודעות או אנשי קשר. כלומר, אין צורך לבצע שחזור מלא לכל בסיס הנתונים של שרת הדואר בגלל אובדן מידע של שתי הודעות חשובות. ניתן לשחזר את אותן הודעות ישירות אל תיבת דואר של המשתמש.

המלצות

מומלץ לגבות את שרת הדואר לפחות פעם ביום על מנת לא לאבד מידע חשוב שנצבר. יש לדאוג כי ישנה תוכנית גיבוי ברורה וכי בוצעו תרגילי שחזור על מנת לוודא את תקינות הנתונים שבגיבוי.

כמו-כן, מומלץ לשמור היסטוריה של לפחות שבוע עבור שרת הדואר על-מנת למנוע מצבים של גילוי מאוחר של אובדן מידע.

לקבלת פרטים נוספים אנא צרו עימנו קשר