מאת עופר א. לידסקי – מנכ"ל ומיסד חברת TerraSafe בע"מ

נתוני מכירות המחשבים הניידים ממשיכים לגדול ולצמוח. ישנם שווקים בהם מכירות המחשבים הניידים (Laptop) עברו את מכירות המחשבים הנייחים (Desktop). כפי שצפו רבים, המחשבים הניידים כובשים את העולם.
הפעם נדון באחת מהבעיות הנפוצות הקיימות לבעלי מחשבים ניידים – הגיבוי – או במילים אחרות – "איך אני מונע מצב של אובדן מידע מהמחשב הנייד שלי?"אחד מן הגורמים המקשים על גיבוי מחשב נייד הינו הניידות, מכיוון שלא ניתן לחזות מראש את מיקומו של המחשב הנייד או להבטיח שיהיה מחובר ל- DOCKING STATION בזמן הגיבוי שנקבע מראש.רוב בעלי המחשבים הניידים אינם מגובים באופן סדיר ובטוח ובכך חשופים לאובדן מידע חשוב. בואו לא נשכח כי מחשבים ניידים נגנבים באופן שכיח וכי קל מאוד לגנוב אותם. כמו-כן, מפאת הניידות, הם חשופים לסכנות רבות כגון מכות, נפילות וכו'…

ישנם פתרונות חדשניים שבאו לפתור בדיוק את הבעיה הזו.

ישנן חברות (כגון: חברת TerraSafe, החברה שאני עומד בראשה) שמספקות גיבוי מרוחק מוצפן (Offsite Encrypted Backup) אוטומטי ומקצועי שכחלק מהפתרון הטכנולוגי שלהן יש באפשרותן לגבות מחשבים ניידים בצורה מאובטחת ואוטומטית לחלוטין.

כחלק מההתפתחות הטכנולוגית של אמצעי הגיבוי ישנם פתרונות גיבוי מרוחק הכוללים מנגנון שדואג לגבות את המחשב הנייד לפחות פעם ביום (או כמה שהגדירו) ולא משנה היכן המחשב נמצא כל עוד ישנו חיבור לאינטרנט. ברגע שהמערכת מזהה חיבור לאינטרנט היא תמשיך את הגיבוי מאותו מקום שנפסק ובכך תדאג להשלים את תהליך הגיבוי לפחות פעם ביום.

הקושי בגיבוי המחשבים הניידים קיים בכל סוגי הארגונים, ממשרדים ביתיים או עורכי-דין בעלי מחשב נייד ועד להנהלה ומחלקת מכירות בארגונים גדולים.

גם כאשר ישנם נהלי גיבוי מסודרים בארגון עדיין לא ניתן לוודא את גיבוי המחשבים הניידים.

בנוסף, זהו הפתרון האוטומטי היחידי שאינו תלוי בגורם האנושי (שכחתי, נרדמתי, לא ידעתי).

לסיום אכתוב כי אם הינכם בעלי מחשב נייד (גם אם הוא מחשב של החברה) אנא וודאו כיצד הינכם מגובים והאם באמת הגיבוי מתבצע כהלכה ובאופן סדיר.

כחלק מעבודתי אני נתקל באופן שכיח ביותר בבעלי מחשבים ניידים שחוו אסון כגון גניבת המחשב, קריסת דיסק קשיח או נפילה של המחשב אשר גרם לאובדן מידע חשוב. דבר שהיה ניתן למנוע בעלות אפסית לעומת עלות המידע שאבד.

גם אם המידע היחידי שישנו על המחשב הנייד הינו המיילים שלכם והמסמכים האישיים הפתרון המוצע הינו מתאים ביותר.

מנעו אובדן מידע במחשבה ומעשה תחילה!