בימינו הולכת וגוברת החשיבות להגן על הנתונים העסקיים. אנו עסוקים בלהגן על מערכי המחשוב ומשקיעים בכך משאבים ארגוניים רבים. על פי נתוני השוק, תקציבי אבטחת המידע העסקי גדלו משמעותית והם רק ממשיכים לצמוח. כולנו עסוקים בלהתקין אנטי-וירוסים, חומות-אש, אנטי-ספייוור וכיוב'.

שמירת הנתונים העסקיים לדוגמא: פירוט עסקאות, דואר אלקטרוני נכנס ויוצא, מידע על עובדים וכו… הינה בעלת חשיבות מן המעלה הראשונה. כבעלי עסקים אנו משקיעים מאמצים רבים בהגנה על המידע החיוני של העסק ומנסים לאטום פרצות אפשריות שיאפשרו גישה לא מורשית אל המידע הזה.

ובכן, ישנו תחום אחד שאינו זוכה לתשומת הלב הראוייה – הגיבוי!

כידוע לכל מי שמגבה את המידע שלו על גבי קלטות גיבוי, המידע הנשמר על הקלטות אינו מוצפן ועל-כן ניתן לקריאה בקלות רבה גם מטייפ גיבוי הנמצא במקום אחר. כמו-כן גם על גבי מדיות אחרות כגון דיסקים ניידים, DVD לרוב המידע אינו מוצפן. העובדה שיש לשנע קלטות גיבוי למקום מאובטח מחוץ לבית העסק מגדילה משמעותית את רמת הסיכון.

משתמע מכך כי מספיק שקלטת גיבוי נפלה לידיים הלא נכונות והמידע העסקי חשוף ופתוח לקריאה.

ישנו פתרון גיבוי (יחסית) חדשני שמאחד בתוכו מספר יתרונות ופותר את בעיית אבטחת המידע בנוגע לגיבוי. מדובר בגיבוי מרוחק מוצפן שמתבצע אוטומטית אל שרתי גיבוי מאובטחים הנמצאים במתקנים מאובטחים ביותר.

היתרונות הם כדלקמן:
הגיבוי מוצפן ועל-כן לא ניתן לצפות במידע ללא מפתח ההצפנה – לא משנה באיזה שלב בתהליך הגיבוי. המידע מועבר אוטומטית אל מיקום מרוחק ובכך מעלה משמעותית את רמת השרידות העסקית. מעתה לא משנה מה יקרה בבית העסק – ישנו עותק מוצפן ומאובטח ששמור ונגיש. אפשרות מאובטחת על פי הרשאה לגשת אל המידע שגובה מכל מקום ובכל שעה. שמירת גרסאות אחורה בהתאם לצרכים (המערכת אינה מוגבלת).
לא צריך לחשוב הרבה על מנת להבין כי פתרון גיבוי זה הינו המתאים ביותר עבור עסקים קטנים ובינוניים שלהם אין תקציבי מחשוב ואבטחת מידע גדולים. הרי בחישוב פשוט ניתן לראות את כל היתרונות על פני שיטות הגיבוי הנפוצות בשוק כיום.

מנתונים אלו משתמע כי השימוש בטייפ גיבוי בארגונים קטנים ובינוניים הופך להיות חסר תועלת ועל-כן אנו בעיצומו של תהליך שיחליף את אמצעי גיבוי זה בארוגנים אילו.

אני רוצה לסיים בהמלצה המופנית בעיקר לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, אל תזניחו את גיבוי המידע שלכם. פתרון הגיבוי המרוחק והמוצפן מבטיח שהמידע החשוב כל כך לתפקוד רציף של העסק יהיה מאובטח, מוצפן והחשוב מכל, זמין עבורכם בכל רגע שתרצו.

האם גם אתם כבר עברתם לגיבוי מרוחק מוצפן?


  המאמר נכתב ע"י עופר א. לידסקי, מנכ"ל חברה טרהסייף והתפרסם גם כאן –  www.pcon.co.il/v5/ProStageItem.asp