סיפורים מחיי הסייבר – מאת עופר א. לידסקי

 

סיפורים אמתיים עם שמות בדויים. הכל קרה. הכל אמתי.

הרשת האפלה (Darknet) מקום מפגשם של פושעים מכל הסוגים והמינים. תוכלו למצוא שם פדופילים, סוחרי בני אדם, רוצחים שכירים, סוחרי סמים ונשק ועוד כהנה וכהנה. הרשת האפלה מהווה פלטפורמת תקשורת ומסחר ענפה בין כל הפושעים האלה ללא קשר למיקומם על כדור הארץ.
ברשת האפלה תמצאו אתרים חבויים ונסתרים שימכרו לכם נשק, סמים וגם את האפשרות להזמין חיסול של מישהו.

ג'וני היה סוחר סמים ותיק, את מיקום מגוריו בחר בקפידה ובנה את מרכז הפעילות שלו בטקסס הקרובה ביותר למכסיקו. ג'וני היה מבריח הרואין ממכסיקו באמצעות שותפים מהצד השני. כבר שנים שהוא עוסק בזה ויודע את החוקים החמורים שיש לשמור על מנת לא להיתפס.
כבר למעלה מעשר שנים שהוא עושה זאת, מבריח את הסמים במשלוחים בינוניים ומפזר אותם באמצעות מערכת הפצה גדולה שבנה במשך השנים. כולם ידעו את החוקים הנוקשים שג'וני מקפיד עליהם.
באחת מהמסיבות שערך ג'וני למכריו בביתו הגדול מסביב לבריכה הגדולה, הכיר ג'וני את אלכס, האקר ממוצא רוסי שעשה עבודות שונות למשפחות הפשע באיזור המזרחי של ארצות הברית.
ג'וני ואלכס התחברו מהר מאוד והפכו לחברים טובים ובאחד הימים הציע אלכס לג'וני לנסות לפתוח ערוץ שיווק חדש ובעל פוטנציאל אדיר – האינטרנט!
בתחילה ג'וני לא הבין כיצד ניתן למכור סמים דרך האינטרנט מבלי שיגיעו אליך אבל לאחר סיור אינטנסיבי ברשת האפלה שערך לו אלכס הבין ג'וני שכדאי שמהר מאוד הוא יצטרף לטרנד הזה כי כבר יש המון ספקים שמתחרים לו ונמצאים שם.
העבודות על האתר החלו במרץ רב, אלכס ארגן את כל מה שצריך מבחינה טכנית וג'וני השתמש באחיו שהבין בצילום על מנת להכין קטלוג סמים לאתר החדש ברשת האפלה.
האתר עלה לרשת. כמובן שעל מנת להגיע אליו יש צורך להשתמש בתוכנות גלישה מיוחדות המסתירות את זהות הגולש וזהות האתר כגון TOR.
ההצלחה היתה מסחררת, מהר מאוד המכירות באתר החלו לצמוח בצורה משמעותית. ג'וני היה מאוד מרוצה והחל לתכנן תוכניות לעתיד.
כחלק מתוכניות ההרחבה החליט ג'וני שחייבים להגדיל את המבחר של ה"מוצרים" והתחיל לצלם סמים שונים שהיו לו במלאי באמצעות האייפון החדש שרק רכש לא מזמן ומאוד אהב.
התמונות החדשות עלו לאתר והמכירות קפצו עוד יותר.

דייויד נכנס למשרד של ד"ר הווארד ולחץ את ידו. "ה-FBI מאוד שמח לשמוע על הממצאים החדשים שלכם, אשמח להסבר מהיר כי הבנתי שמדובר במשהו דחוף ביותר", אמר דייויד, שהיה סוכן FBI ותיק ביחידת הסייבר.
"ובכן", אמר ד"ר הרווארד, "יש בידנו ממצאים חדשים שיכולים לעזור לכם מאוד בחקירות שונות ובאיתור פושעים שונים שאני בטוח שאתם רוצים לשים את ידכם עליהם…", גיחך הד"ר.
"אז בקצרה, לכל תמונה דיגיטלית יש נתונים שמודבקים ומלווים אותה, זה נקרא META DATA. כשאתה מצלם תמונה בסמארטפון שלך אז לקובץ של התמונה נוספים נתונים שונים כגון סוג המצלמה, איכות התמונה, זמן הצילום ולעיתים גם נתוני אורך ורוחב המצביעים על מיקום על פני כדור הארץ!".
"מכיוון שכך, החלטנו לסרוק את כל התמונות שיש ברשת האפלה ולבדוק האם ניתן לדלות נתונים חשובים על זהות או מיקום הפושעים. לא האמנו למה שמצאנו! מתוך מאות אלפי תמונות מצולמות הצלחנו לאתר 229 מיקומים שונים! זו הסיבה שאנחנו נפגשים היום וזו הסיבה שזה בהול, ברצוני להעביר אליכם את כל המיקומים לטיפולכם המהיר. בכל אחד מהם תמצאו סוחרי סמים או נשק". אמר הד"ר.
דייויד לקח את הרשימה מידיו של הד"ר והודה לו ויצא במהירות אל מפקדת ה- FBI על מנת להתחיל לעבד את הנתונים ולפעול במהירות האפשרית. הוא הבין שמדובר במבצע לא קטן שעליו לארגן.
שלושה חודשים אחרי ג'וני, מפיץ ההרואין, כבר היה מאחורי סורג ובריח, הוא נידון ל- 25 שנים בכלא פדרלי בטקסס.
התמונות שג'וני צילם באמצעות האייפון שלו הכילו את המיקום המדויק של האחוזה של ג'וני בטקסס. ה- FBI פשוט היו צריכים להוציא צו משופט ולקפוץ לבקר את ג'וני בביתו.
ג'וני למד שיעור לחיים – שהפשע לא משתלם ושאם אתה מצלם את הסחורה שלך באמצעות האייפון שלך אז יגיעו אליך…