ישנם פרמטרים רבים המבדילים בין הרמות השונות של שירותי הגיבוי המרוחק. להלן רשימה של הפרמטרים החשובים ביותר והסבר מדוע:

מיקום שרת הגיבוי ביחס לבית העסק

ישנה חשיבות עליונה למיקום שרת הגיבוי שאליו מגובה החומר שלכם. הסיבה העיקרית לחשיבות המיקום הינה: תוך כמה זמן ניתן לספק לכם את המידע באופן ידני, וזאת מכיוון שלא ניתן לבצע הורדה של כל המידע בזמן סביר. כלומר: אם יש ברשותכם כשלושים ג’יגהבייט של מידע עסקי וחוויתם אובדן מידע. הזמן הדרוש להורדת המידע ישירות מהאינטרנט אינו סביר ועליכם לקבל את המידע באופן ידני תוך זמן קצר. נקודה זו חשובה ביותר בנוגע לגיבוי המידע העסקי, ושימוש בשרתי גיבוי הנמצאים מחוץ למדינת ישראל אינו אפשרי לעסק שמכבד את עצמו.

האם קיים גיבוי לגיבוי

כמה עותקים של המידע שלך נשמרים אצל ספק שירותי הגיבוי. רוב ספקי שירותי הגיבוי אינם מבצעים גיבוי או רפליקציה למידע. ישנה חשיבות רבה למספר העותקים של המידע. ככל שיש יותר עותקים, הסיכוי לאובדן מידע קטן משמעותית.

האם בודקים את הגיבוי שלכם?

כמעט ללא יוצא מן הכלל, כל ספקי שירותי הגיבוי המרוחק אינם מבצעים בדיקות של תקינות הגיבויים. כלומר, הם מאפשרים שימוש במערכות והניטור הוא באחריות הלקוח. ישנן חברות המספקות שירותים מתקדמים הכוללים בדיקות יומיות של הגיבוי ואפיון אקטיבי של תקלות במערכות הגיבוי, ובכך מקטינות משמעותית את הסיכוי לאובדן מידע.

סוג החומרה של שרתי הגיבוי

כמובן שישנה חשיבות לרמת החומרה בה משתמש ספק שירותי הגיבוי. ככל שהשרתים חדשים וחזקים יותר כך המערכות יעבדו בצורה חלקה יותר.

סוג ה- RAID שבשימוש שרת הגיבוי

קביעת סוג ה- RAID הינה פרמטר של עלות מול שרידות. רוב ספקי שירותי הגיבוי אינם משתמשים ברמת השרידות הגבוהה ביותר (RAID 1+0) ומנצלים יותר שטח דיסק ובכך חוסכים בעלויות.

רמת המתקן שבו מאוחסנים השרתים

ישנה חשיבות רבה ביותר למיקום הפיסי של שרתי הגיבוי.

תנאי החווה בשגרה ובחירום

האם לחוות השרתים יש את כל השירותים המתקדמים הכוללים את האפשרות להתאושש מאסון ואפשרות של אספקת חשמל רציפה. בנוסף, האם מתקני האחסון מאויישים 24 שעות ביממה והאם ישנן מערכות אבטחה וצילום מתקדמות.

גישה פיסית לשרת

למי ולכמה אנשים ישנה גישה פיסית לשרתי הגיבוי. ככל שישנם יותר אנשים היכולים לגשת פיסית לשרת כך יורדת רמת האבטחה הפיסית של שרת הגיבוי.

שמירת סיסמאות

האם ספק שירותי הגיבוי שלכם שומר את הסיסמאות שלכם על מערכות המחשוב שלו? למי יש גישה לסיסמאות אילו?